Like us on Facebook!

Monday, August 05, 2013

Mixed Media Mandala in mijn Dagboek

Dag mooie Creator!

Vandaag geef ik je een kijkje in mijn Mixed Media Mandala Dagboek.


Jaren geleden ben ik begonnen met Mandala tekenen. Ik heb lessen gevolgd, talloze mandala's getekend en gekleurd. Dit was voor mij een actieve meditatie, een moment van totale ontspanning en rust in mijn hoofd.
Dit heeft zich door de jaren heen, net als ik, doorontwikkeld. Ik heb daar al eens eerder een blog over geschreven. Deze vind je hier

Alweer enige tijd geleden werd ik gegrepen door het 'Art Journal-virus en ook dit ontwikkelt zich door tot mijn eigen manier van visueel dagboek schrijven.
Voor mij past de Mandala hier perfect in.

Het woord Mandala komt uit het Sanskriet en wordt vaak vertaald als Wiel of Cirkel.
Echter het woord Mandala is op zich niet zomaar te vertalen, het is meer een begrip dan een op zich staand woord.
Voor mij betekend het veel meer. Het staat symbool voor geen eind en geen begin, het draaien van de aarde en de steeds terugkerende seizoenen, eb en vloed, het komen en gaan, mijn centrum en tegelijkertijd het universum.
Het is meer een beweging dan een woord. Het staat voor het Leven, inademen en uitademen.

En zo past dit perfect in het maken van mijn mixed media dagboek. Ook dat is een plek voor in-, en uitademen, het registreren van de cirkels van mijn leven. Dat wat komt en dat wat gaat.
Dat wat van binnen leeft en naar buiten wil komen. Dat wat van buiten gebeurd en een plek van binnen krijgt door erover te schrijven en er op een creatieve manier mee bezig te zijn.
Ik kom meer tot mijzelf, er wordt meer van mijzelf tot uitdrukking gebracht waardoor ik voel dat ik groei en ontwikkel. Niets staat stil, alles is in beweging. In mijn mixed media dagboek krijgt dit een plek.

Hieronder vind je een filmpje van een Mandala die ik gecreëerd heb in mijn mixed media dagboek.
Wil je meer weten over Mixed Media Dagboek Schrijven? Laat het me weten. Ik ben beschikbaar voor demonstraties en/of workshops.

Happy Creating!
~Monique







2 comments:

  1. Nice!!
    Makes me want to get my stuff out and start drawing again...and again...and again!
    I know, I know....just dot it!! ;-P

    ReplyDelete
  2. Ik rust mijn kaasje... hihi
    Dan kom je weer een keer in mijn atelier toch? Je bent altijd welkom!
    xx

    ~Monique

    ReplyDelete